Bestil oplysninger om dig
Det er muligt at få adgang til arkivalier, der omhandler en selv, også selvom de endnu ikke er offentligt tilgængelige.
Det kan f.eks. være afgangsbeviser fra folkeskolen, ens egen børnesag eller arkivalier, som man selv har afleveret til arkivet.
Dette sidste gælder ikke kun fra privatpersoner, men også for virksomheder, foreninger og andre organisationer, der har afleveret materiale til arkivet.
Hvis der i materialet er følsomme oplysninger, der omhandler andre personer, vil disse blive fjernet, før materialet udleveres.
Du får adgang til egne oplysninger ved at udfylde ansøgningsskemaet og sende det sikkert til os via vores digitale postkasse (kræver MitID).
Afgangsbevis
Hvis du er gået ud af skolen i 2011 eller senere, kan du selv søge dit bevis frem fra Borger.dk
Vi opbevarer afgangsbeviser (eksamensbeviser) fra de kommunale folkeskoler i Faxe Kommune og i Fakse, Haslev og Rønnede Kommuner.
Afgangsbeviser er først tilgængelige efter 75 år, men du kan bestille en kopi af dit eget bevis inden da.
Er du gået ud af skolen før 2011, skal du henvende dig til Faxe Kommunes Arkiver, enten på tlf: 56 20 43 00 eller via digital post.
Vi sender kopien til dig med digital post, som du kan se i din e-boks eller på Borger.dk.