Undgå digitalt ragnarok

Det er vigtigt at passe godt på data om os selv og hinanden

Det er nemt at aflevere papirdokumenter til et arkiv. Men hvad med alt det, som du har skabt digitalt?

Med den nye lov om databeskyttelse blev der i maj 2018 indført nye standarder for, hvad der er tilladt, når det drejer sig om data om dig og mig og os allesammen. Hvis databeskyttelsesloven har fået dig til at tænke: "Ups! I min virksomhed må vi hellere slette alt, hvad vi kan undvære for at være på den sikre side af loven", så hov, stop, vent lidt!

Der er et alternativ til destruktion og kassation: Faxe Kommunes Arkiver. Som offentligt arkiv tager Faxe Kommunes Arkiver nemlig meget gerne imod dine digitale privatarkivalier.

Når du afleverer digitale data til arkivet, er du med til at redde vores fælles kulturarv fra  datatab, historieløshed og ragnarok, og du sikrer, at din virksomheds eller din forenings historie  bliver bevaret for eftertiden.

Kontakt os og hør nærmere - og lad os sammen undgå, at eftertiden bliver uden digitale vidnesbyrd fra nutidens borgere, virksomheder og foreninger.