
IT-systemer
Aflevering af et IT-system er myndighedens ansvar. Processen er vi fælles om
Afleveringen består af forberedelsesfasen, produktionsfasen samt test- og godkendelsesfasen. Forløbet kan vare en rum tid, hvis systemet og afleveringen er omfattende eller kompliceret.
Et arkiveringsforløb foregår som et samarbejde mellem forskellige parter:
- Faxe Kommune, systemejeren (den afleverende myndighed)
- Systemleverandøren eller evt. tredjepartsleverandør (der udarbejder arkiveringsversionen)
- Faxe Kommunes Arkiver (det modtagende arkiv, der udsteder afleveringsbestemmelse, modtager, tester og godkender arkiveringsversionen)
- NEA – Netværket Elektronisk Arkivering (der yder teknisk bistand til Faxe Kommunes Arkiver vedrørende afleveringsbestemmelse, test og godkendelse)
- Evt. IT & Digitalisering afd. (i de tilfælde hvor data befinder sig lokalt, inddrages afdelingen i forløbet)
Bestemmelser om hvilke data, der skal bevares, kan du se i bek. 183, og bestemmelser om hvordan arkiveringsversionerne skal se ud, kan du se i bek. 1007